Το μάθημα αποσκοπεί να εισαγάγει τους φοιτητές στις βασικές έννοιες, αρχές και τεχνικές που διέπουν τη σύνθεση, την αξιολόγηση και τη διαχείριση επενδυτικών χαρτοφυλακίων. Πιο συγκεκριμένα, το μάθημα αποσκοπεί στην κατανόηση της σχέσης μεταξύ κινδύνου και απόδοσης και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ανάλυσης και λήψης επενδυτικών αποφάσεων.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να
· Περιγράφει τις βασικές έννοιες και θεωρίες της θεωρίας χαρτοφυλακίου.
· Αξιολογεί μετοχές και χαρτοφυλάκια μετοχών.
· Υπολογίζει κινδύνους μετοχών και χαρτοφυλακίων μετοχών.
· Κατασκευάζει το αποτελεσματικό σύνορο με βάση το υπόδειγμα του Markowitz.
· Αξιολογεί την απόδοση και τον κίνδυνο χαρτοφυλακίων χρησιμοποιώντας δείκτες όπως Sharpe και Treynor.
- Teacher: Γεώργιος Μαμάνης
Ο Ν 4308/2014 «Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα, συναφείς ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 251/24.11.2014) συνθέτει σε ένα ενιαίο λογιστικό πλαίσιο τη λειτουργία των λογιστικών οντοτήτων (επιχειρήσεων και οργανισμών). Με τις διατάξεις του νόμου αυτού, απλουστεύονται οι διαδικασίες που σχετίζονται με τη λογιστική παρακολούθηση των πράξεων και των συναλλαγών μίας επιχείρησης (έκδοση στοιχείων, καταχώριση στα λογιστικά βιβλία και τρόποι τήρησης αυτών), την επιμέτρηση των περιουσιακών στοιχείων και υποχρεώσεων, ενώ αλλάζει το σχέδιο λογαριασμών, αλλά και ο τρόπος κατάρτισης, κυρίως δε παρουσίασης, των ετήσιων χρηματοοικονομικών καταστάσεων.
Αναλύονται τα τα εξής θέματα:
• Πεδίο εφαρμογής του Ν 4308/2014 και κατηγορίες οντοτήτων
• Λογιστικά Αρχεία
• Παραστατικά πωλήσεων – Τιμολόγια και αποδείξεις
• Αρχές σύνταξης χρηματοοικονομικών καταστάσεων
• Κανόνες επιμέτρησης – Tρόποι αποτίμησης περιουσιακών στοιχείων, απαιτήσεων και υποχρεώσεων
• Αρχή του δεδουλευμένου
• Προσάρτημα (σημειώσεις)
• Ενοποιημένες χρηματοοικονομικές καταστάσεις
• Υποδείγματα χρηματοοικονομικών καταστάσεων
• Νέο σχέδιο λογαριασμών
• Σύνδεση Σχεδίου λογαριασμών με χρηματοοικονομικές καταστάσεις
- Teacher: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ
Το μάθημα "ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ " διδάσκεται στο 5ο εξάμηνο και διαχωρίζεται σε δύο Ενότητες του Εργατικού Δικαίου. Πρώτη Ενότητα αποτελεί το Ατομικό Εργατικό Δίκαιο με αντικείμενο την πολυπλοκότητα των εργασιακών σχέσεων στο σύγχρονο χώρο εργασίας, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των εργαζομένων και των εργοδοτών καθώς και για τις ατομικές συμβάσεις εργασίας. Δεύτερη Ενότητα αποτελεί το Συλλογικό Εργατικό Δίκαιο, με αντικείμενο τη λειτουργία των σωματείων και των συνδικαλιστικών οργανώσεων, την έννοια και το περιεχόμενο των συνδικαλιστικών ελευθεριών, των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και της απεργίας.
- Teacher: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΚΑΛΑΜΠΟΥΚΑ
- Teacher: Μακρίνα Χοΐδου
- Teacher: ΙΩΑΝΝΗΣ ΝΑΝΟΣ
- Teacher: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
- Teacher: Ευστάθιος Κύρκος
- Teacher: Ελευθέριος Τιάκας
Το μάθημα εστιάζει σε σύγχρονες ερευνητικές και διαχειριστικές εφαρμογές που αφορούν το γνωστικό αντικείμενο των αρχών μάρκετινγκ. Ο τομέας του μάρκετινγκ έχει καταστεί η κύρια πηγή αποτελεσματικής προώθησης του εμπορίου και ανάπτυξης στην παγκόσμια οικονομία τα τελευταία χρόνια. Οι επιχειρήσεις παράγουν το μεγαλύτερο μέρος του ακαθάριστου εθνικού προϊόντος τόσο στην παγκόσμια οικονομία όσο και στην Ελληνική. Ταυτόχρονα η παγκοσμιοποίηση των αγορών συνέπεια της τεχνολογικής προόδου αποτελεί σημάδι για περαιτέρω μεγέθυνση του κλάδου από τη μία και αύξησης του ανταγωνισμού από την άλλη. Συνεπώς η γνώση και ο σωστός χειρισμός των παραμέτρων του Μάρκετινγκ αποτελούν απαραίτητα εργαλεία για την επιβίωση σε ένα έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Ως εκ τούτου η γνώση των βασικών εννοιών στις οποίες στηρίζονται οι ιδιότητες του μάρκετινγκ και η εμβάθυνση σε θέματα διαχείρισης των παραμέτρων που συνθέτουν την παραγωγή και κατανάλωση αυτών σε συνδυασμό με τη γνώση της ιδιαιτερότητας της συμπεριφοράς των καταναλωτών δημιουργούν το αναγκαίο υπόβαθρο για τον σχεδιασμό και εφαρμογή στρατηγικής Μάρκετινγκ.
Στα πλαίσια του μαθήματος οι φοιτητές θα εμβαθύνουν στις έννοιες του Μάρκετινγκ ώστε να είναι σε θέση να δημιουργούν αξία και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, οι φοιτητές, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, θα είναι ικανοί:
- Να γνωρίζουν μέσω επισκόπησης και εισαγωγής τις αρχές και έννοιες του μάρκετινγκ.
- Να αναγνωρίζουν τη δημόσια επιχειρηματική πληροφόρηση και τις πηγές δεδομένων για να διεξάγουν μια βασική έρευνα πληροφοριών που αφορούν προϊόντα και επιχειρήσεις.
Να αναπτύξουν βασικές προφορικές δεξιότητες παρουσίασης, αναλυτική σκέψη, δημιουργική και ομαδική εργασία.